לידים לביטוח, פנסיה ומוצרי חיסכון

לידים לביטוח, פנסיה ומוצרי חיסכון

סוכני וחברות ביטוח נהנים כיום ממגוון כמעט אינסופי של אפשרויות וערוצים לשיווק וליצירת לידים. מדיה חברתית, אתרי אינטרנט, יוטיוב, קידום ממומן, קידום אורגני, פרסומות פייסבוק, במקביל לערוצי השיווק המסורתיים וכמובן לערוץ ההפניות מלקוחות קיימים – כל אלה יוצרים לכאורה בפני הסוכן מקורות בלתי נדלים ליצירת לידים.

בפועל, כמובן – האתגר גדול יותר.

כניסתן של חברות הביטוח לפעילות ישירה מול הלקוחות, הביאה למעשה להשתלטות שלהן על ערוצי המדיה המסורתיים (טלויזיה, רדיו ועיתונות), ולעלייה משמעותית גם בעלויות הפרסום באינטרנט (כאשר עלות של 50 ש”ח לקליק במודעות גוגל למילות חיפוש רלוונטיות בתחום הביטוח מדגימה את הנושא באופן מוחשי מאוד).

לידים לביטוח

לאור זאת, מעדיפים רוב סוכני הביטוח (כאשר wobi הוא יוצא הדופן) לפעול בערוצים ממוקדים יותר, בהם הכדאיות הכלכלית גבוהה יותר – הפניות מלקוחות קיימים והאינטרנט.

הפניות מלקוחות קיימים

קבלת הפניות מלקוחות קיימים הוא, ללא ספק, אחד מערוצי השיווק המועדפים והיעילים ביותר עבור סוכני ביטוח.

לקוחות המגיעים בעקבות המלצות מלקוחות אחרים מאפשרים את השילוב המנצח של שיעור סגירה גבוה, תהליך מכירה קל יותר, ועלויות מכירה נמוכות (שכוללות בדרך כלל מתן שירות מעולה ללקוחות הקיימים וחלוקת לוחות שנה כל ספטמבר…).

אולם, פוטנציאל הפעילות שמספק ערוץ זה מוגבל בדרך כלל, ומאפשר שליטה נמוכה של הסוכן על קצב יצירת הלידים, ולכן פונים רוב סוכני הביטוח לפעילות בערוצי שיווק משלימים, בדגש על פעילות באינטרנט.

יצירת לידים למוצרי ביטוח באינטרנט

תוכן

“התוכן הוא המלך” טוענים מומחי שיווק עכשוויים רבים. בבסיס ערוץ השיווק הזה נמצאים יצירה והפצה שוטפים של תוכן רלוונטי ובעל ערך, שמטרתו למשוך קהל לקוחות פוטנציאלים בתחום ברור ומוגדר. באמצעות יצירת תוכן איכותי, ניתן לרכוש את אמונו של הלקוח הפוטנציאלי שלך ועם הזמן להפוך אותו לליד וללקוח נאמן.

לדעתנו, עולם הפנסיה והביטוח הוא “קלאסי” ליצירת תוכן משמעותי עבור הלקוחות, בייחוד עקב המורכבות וחוסר הנגישות המובנית שבו.

אך תוכן בפני עצמו אינו מספיק, מכיוון שאתם צריכים למצוא דרך שבאמצעותה יתוודעו אליו הלקוחות הפוטנציאליים, ועל כך בסעיפים הבאים.

קידום אורגני (SEO)

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להפצת תכנים היא באמצעות קידומם במנועי החיפוש השונים, וגוגל בראשם, כך שיהיו זמינים ומדורגים במקום טוב.

כאן אנחנו נכנסים לעולם המורכב של הקידום האורגני במנועי החיפוש (SEO), עולם הדורש היום מומחיות מיוחדת והשקעה לא קטנה בכלל, על מנת להשיג תוצאות טובות.

ההשקעה ההתחלתית והשוטפת הנדרשת בקידום אורגני היא רבה, בייחוד בעולם הפנסיה והביטוח התחרותי, אך ברגע שתתבססו  במנועי החיפוש במקום טוב, אתם צפויים ליהנות מזרימת לידים יפה.

רשתות חברתיות

דרך נוספת להפצת תכנים וליצירת קשר ישיר עם לקוחות פוטנציאליים (וכמובן לקוחות קיימים) היא באמצעות הרשתות החברתיות. פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ועוד רבות אחרות מאפשרות להפיץ תכנים ומסרים בפני קהל רחב, ובצורה פשוטה יחסית.

אך גם כאן כבר לא פשוט היום להתבלט, בין אם בגלל שינויים באלגוריתם של פייסבוק ובין אם בגלל שפשוט כולם כבר נמצאים שם. וכך, ניתן למצוא היום בפייסבוק מעט מאוד דפים של סוכני וסוכנויות ביטוח הזוכים לתפוצה ותהודה משמעותיים, ורובם המכריע נצפה על ידי קהל מצומצם של אוהדים בלבד.

אתר אינטרנט

אתר האינטרנט הוא כרטיס הביקור החדש, ואם בונים אותו נכון, הוא יכול להיות גם ייצרן לידים לא קטן. אתם יכולים להשתמש באתר כדי לאפשר ללקוחות פוטנציאליים להירשם לניוזלטר שלכם, לבקש הצעות, לקבל מידע ייחודי ועוד.

חשוב מאוד בבניית אתר לוודא שהוא מותאם להצגה בכל הדפדפנים המרכזיים (בישראל מדובר בעיקר על גוגל כרום ואינטרנט אקספלורר) וכמובן – שיהיה מותאם באופן מלא לצפייה במכשירים ניידים.

בלוג

בלוג הוא דרך נפלאה ליצור יחסי אמון עם לקוחות פוטנציאליים וקיימים ולהשיג לידים חדשים. כתיבת בלוג המייצר ערך משמעותי יכולה לייצר זרימת משתמשים לאתר, שבהמשך הדרך יוכלו להפוך ללידים וללקוחות בפועל.

קידום ממומן בגוגל ובמנועי חיפוש

אחד מערוצי השיווק המתפתחים ביותר בעשור האחרון הוא פרסום מודעות במנועי החיפוש –  Pay-per-Click (PPC) . כאן תשלמו עבור כל קליק על המודעה שלכם שתוצג במנועי חיפוש כמו גוגל, יאהו, או בינג, או באתר אינטרנט שמהווה חלק מרשת הפרסום של חברות אלה.

המודעות הממומנות מופיעות בחלק העליון או התחתון של דף תוצאות החיפוש, ומאפשרות לבחור באילו מילות חיפוש ולאילו קהלים הן יופיעו.

כפי שכתבנו קודם, רוב מילות החיפוש המרכזיות בתחומי הפנסיה והביטוח נחשבות לפופולריות ותחרותיות מאוד בקרב מפרסמים, ועלויות הפירסום גבוהות בהתאם ומגיעות אף ל-50 ש”ח לקליק בחלק ממילות החיפוש (וחשוב לזכור שקליק רק מביא את המשתמש לאתר שלכם ועדיין לא מהווה ליד).

מודעות פייסבוק וטוויטר

ערוץ שיווק נוסף הנמצא במגמת גידול מהירה הוא פרסום מודעות ברשתות החברתיות. מודעות אלו מאפשרות להשיג לידים מחברים, חברים של חברים ומתעניינים פוטנציאליים אחרים, בעת שהותם באחד מאתרי הרשת החברתית.

אחד היתרונות המרכזיים של המודעות ברשתות החברתיות בגיוס לידים, הוא היכולת לבחור קהל יעד ממוקד מאוד אשר יראה את הפרסומות.

מניסיוננו חסרונן המרכזי של מודעות הפייסבוק בעולמות הביטוח והפנסיה הוא באיכות הלידים המתקבלים, אך התחום מתקדם ומשתפר כל הזמן וייתכן שתוצאות אלה ישתפרו.

המלצות קריאה נוספות:

לא נמצאו פוסטים.

קניית לידים

ערוץ שיווק נוסף ואחרון בסקירה זו הוא קניית הלידים מאתרים וחברות הפעילים באינטרנט (כדוגמת אתר savey שלנו).

קיימים בארץ מספר אתרים המתמחים ביצירת לידים לביטוח ופנסיה, הפועלים בדרך כלל באמצעות אחד או יותר מערוצי השיווק שפירטנו קודם.

קיימים מספר יתרונות וחסרונות לקניית לידים. בין היתרונות אפשר למנות:

  1. מיקוד בפעילות הביטוח מבלי צורך להתמחות בשיווק אונליין, או בניהול אנשי שיווק חיצוניים שקשה לבקר את תרומתם.
  2. תמונה ברורה של יחס העלות-תועלת של העבודה עם כל ספק לידים.
  3. גמישות גבוהה בקצב ועיתוי כניסת הלידים, בהתאם לצרכים העסקיים ויכולותיה של הסוכנות בכל זמן.
  4. אפשרות להגדיר את סוגי המוצרים בהם אתם מעוניינים בלידים.

לעומת זאת, החסרונות של ערוץ קניית הלידים הם:

  1. הפנייה ללקוח מתבצעת ללא היכרות מקדימה.
  2. חלק מספקי הלידים מוכרים לידים “קרים” מתוך רשימות לקוחות, שאחוזי הסגירה בהם נמוכים.

למה חשוב לשים לב כאשר קונים לידים לביטוח ופנסיה?

ישנם מספר גורמים שמבדילים בין האתרים השונים שמוכרים לידים לביטוח ופנסיה:

  1. כמות סוכנים המקבלים כל ליד – כמות הסוכנים המקבלים כל ליד משתנה מאתר לאתר, ויכולה לנוע בין 1 ל-8. ממוצע הסוכנים לליד באתרים בישראל עומד על 3 סוכנים, יחס המאפשר עלויות ליד מופחתות, מבלי לפגוע משמעותית בסיכויי הסגירה של הסוכנים.
  2. תחרות הוגנת – האם הליד נמכר רק לסוכנים או גם באופן ישיר לחברות הביטוח ולבתי ההשקעות?
  3. מהירות קבלת הליד – בעולם המכירות קיימת חשיבות גדולה למהירות התגובה של איש המכירות. פנייה ללקוח זמן קצר לאחר שביקש לקבל הצעה משפרת את סיכויי הסגירה באופן משמעותי.
  4. אי תשלום על לידים לא תקינים – כל פעילות לידים כוללת גם לידים שאינם תקינים. יש לעמוד על כך שלא תחויבו על לידים כאלה.
  5. אפשרויות קבלת הליד – חשוב לבקש את שיטת קבלת הליד המועדפת עליכם – אם בדוא”ל, הודעת טקסט, whatsapp – הנוחות שלכם תאפשר טיפול מהיר בליד ותגביר את סיכויי הסגירה שלו.

סיכום – קניית לידים לביטוח, פנסיה וחיסכון

אתר savey הוא דמות חריגה באופן יחסי בין אתרי הלידים השונים. אנחנו לא עובדים עם כל סוכן ביטוח, אלא אך ורק עם סוכנים עליהם קיבלנו המלצות מלקוחות ולאחר מכן מגולשי האתר.

עלויות הלידים שאנחנו מוכרים אחידות, ומאפשרות לנו לשמור על אובייקטיביות מירבית בין כלל הסוכנים עימם אנחנו עובדים.

קניית לידים לביטוח, פנסיה וחיסכון מאתר savey גמישה לחלוטין, ללא התחייבות מצד סוכן הביטוח למשך פעילות מוגדר או לרכישת כמות לידים מסויימת. ניתן בכל עת להפסיק או להקפיא את ההתקשרות, ולאחר מכן לשוב אליה.

לפרטים נוספים – מוזמנים ליצור איתנו קשר כאן, או במייל [email protected].

    לידים למוצרי ביטוח, פנסיה וחיסכון

    ביטוח חייםביטוח משכנתאביטוח בריאותביטוח סיעודביטוח אכ''ע
    ביטוח רכבביטוח דירהקרן פנסיהקרן השתלמותקופ''ג להשקעה
    איזור בארץ:

    לחיצה על כפתור זה מהווה את הסכמתך להעברת פרטיך לגופים המומלצים של savey ולתנאי השימוש באתר. פרטיותכם חשובה לנו! מוזמנים לקרוא עוד על מדיניות הפרטיות שלנו.

    עוד באותו נושא:

    לא נמצאו פוסטים.
    צוות הכותבות והכותבים המסור של אתר סייבי פועל באופן שוטף על מנת לאתר, להגיש ולעדכן עבור קוראי האתר מידע מועיל, אובייקטיבי ונגיש. בין חברי הצוות: מיה רוזה, קרן סוחצקי, עומר גלעדי, נועם בן חיים וטליה פלד. עורך ראשי: רני שחר.

    כתיבת תגובה

    שינוי גודל גופנים
    ניגודיות