MAX רוצה להשתמש במידע של לקוחותיה כדי למכור להם ביטוח

מקס לוגו MAX

רשות התחרות הודיעה לאחרונה כי היא תומכת בכניסתן של חברות האשראי לתחום הביטוח, כמשווקות של מוצרי ביטוח וחיסכון, במטרה להגדיל את התחרות בענף הביטוח.

ובזמן שחברות האשראי ממתינות להחלטתו של הממונה על שוק ההון, האם לאשר את כניסתן לענף הביטוח, מסתמן שחברת האשראי MAX (מקס) כבר מתחילה בהכנות באופן מעשי.

לקוחות כרטיסי האשראי של MAX מדווחים על הודעה חדשה אשר הוצגה להם באתר האינטרנט של החברה, ובה מבקשת מקס את אישור הלקוחות להעברת פרטיהם האישיים לסוכנות הביטוח שהיא מתכננת להקים.

מה כולל המידע האישי ש-MAX רוצה להעביר לסוכנות הביטוח שלה?

על פי ההודעה באתר מקס, יכלול המידע שיועבר לסוכנות הביטוח של החברה פרטים פיננסיים אישיים של הלקוח ובהם:

  • כל המידע שמסר הלקוח לחברת MAX במהלך הצטרפותו לכרטיס האשראי של החברה.
  • כל המידע שהצטבר במערכות המידע של מקס אודות מאפייני השימוש של הלקוח בכרטיס האשראי או בכל מוצר אחר של חברת MAX.

האם העברת המידע הפיננסי של הלקוח בעייתית?

מקס מצהירה כי המידע האישי של הלקוח ישמש את החברה על מנת להציע לו מוצרים ושירותים שונים, ובהם מוצרי ביטוח, חיסכון ומוצרים פיננסיים אחרים.

באופן כללי, מתן הצעות מותאמות אישית בהתאם לפעילות הפיננסית, יכול להיות אטרקטיבי עבור חלק מהלקוחות.

עם זאת, שיתוף הנתונים המדובר עלול לגרום גם למגוון של בעיות אפשריות:

  • סירוב של סוכנות הביטוח למכור ביטוח בריאות ללקוחות שיש להם הוצאות גבוהות בכרטיס האשראי על שירותי בריאות.
  • סירוב של חברת האשראי לתת הלוואה ללקוח, שעל פי המידע הקיים בסוכנות הביטוח, מצבו הבריאותי אינו תקין.
  • מתן הצעות לביטוחים המתבססות על תשלומי הביטוח בכרטיס האשראי של הלקוח.

נכון לעכשיו, הכדור נמצא בידיו של הממונה על שוק ההון, שצריך להחליט האם התועלת הצפויה מכניסתן של חברות האשראי לענף הביטוח, גדולה מהסיכונים שגלומים במהלך כזה, ואם כן – כיצד ניתן לשמור על ציבור הלקוחות מחשיפה גדולה מדי של פרטיהם האישיים.

לקבלת סיוע ממומחה ביטוח השאירו פרטים
חזרה לנושא שפספסתם
תוכן עניינים
על המחבר
לקבלת סיוע ממומחה ביטוח
מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם:
הרשמה לניוזלטר שלנו
פוסטים דומים באותו נושא
בצעו השוואה חכמה
התייעצו עם מומחים