התשואה שמארחים המשכירים דירות באמצעות אתר Airbnb יכולים לקבל מושפעת באופן ישיר מתפוסת הנכס ומשביעות הרצון של האורחים משהותם בדירה.
וכמו בכל תחום בחיים – אחד המרכיבים החשובים ביותר לשביעות רצון גבוהה הוא תיאום ציפיות נכון, דבר שמתבצע ב-Airbnb ברובו באמצעות כתיבת תיאור הנכס.
ריכזנו כאן צ'קליסט שיעזור לכם לכתוב תיאור נכס אינפורמטיבי ואטרקטיבי, ולשפר את שביעות רצון האורחים מהנכס שלכם.
שימו לב – חלק מהתיאורים הללו יש לרשום בתיאור הנכס באתר Airbnb, חלק בדף ההנחיות לאורח שתשאירו בדירה, וחלק – בשני המקומות גם יחד – הכל בהתאם לשיקול דעתכם.
למדריך השלם על השכרת דירות ב-Airbnb – לחצו כאן.
להצטרפות כמארחים חדשים ב-Airbnb – לחצו כאן.
1. איך מגיעים לדירה?
כתיבת תיאור ברור של מיקום הדירה והדרכים הנוחות ביותר להגיע אליה בשעות השונות של היממה, מבטיחה התחלה ברגל ימין, ומונעת תסכולים מיותרים מצד האורחים, שבמרבית המקרים יגיעו לדירה לאחר טיסות או נסיעות ממושכות.
מעבר לכתובת הדירה או הנכס, מומלץ לכלול קישורים לניווט באמצעות waze או מפות גוגל, הוראות מילוליות, צילום של הנכס על גבי מפה, ובמידת הצורך – גם תמונה של הנכס מבחוץ.
2. מהם זמני הצ'ק-אין והצ'ק-אאוט?
חשוב לרשום באופן ברור את שעות הצ'ק אין והצ'ק אאוט הרצויות, ולקחת מרווחי בטחון מתאימים למקרים שבהם אורחים מאחרים לעזוב את הנכס, שהמנקה מטעמכם מאחרת להגיע, או פשוט כדי שתוכלו להפגין גמישות ברגע שהאורחים מבקשים שינויים בזמנים (ראו בסעיף הבא).
3. האם אפשרי ביצוע צ'ק-אין / צ'ק-אאוט מוקדם / מאוחר?
אורחים רבים נוהגים לבקש להקדים את שעת הצ'ק אין או לאחר את שעת הצ'ק אאוט שלהם, מסיבות שונות.
קביעה נכונה של שעות הצ'ק אין והצ'ק אאוט (ראו בסעיף הקודם), תאפשר לכם לגלות גמישות כלפי האורחים, ולהגדיל את שביעות הרצון שלהם מהאירוח.
מדריכי התיירות והטיסות של savey
4. מידע על חניה
נושא החניה עלול להיות מורכב בדירות הנמצאות במרכזי ערים, אך גם בנכסים במקומות מרוחקים יותר.
חשוב לכלול בתיאור הנכס מידע מפורט, ברור ותמציתי המסביר את מצב החניה של באיזור הדירה.
אורחים שנאלצים לשלם סכומי כסף גבוהים ולא מתוכננים על חנייה, או אפילו "זוכים" לקבל דוח חנייה במהלך שהותם בדירה, יהיו ברוב המקרים פחות מרוצים מחוויית האירוח.
5. איך מתחברים ל-Wi Fi?
מטיילים רבים, בייחוד מטיילים ממדינות זרות, יוצאים מנקודת הנחה שבדירה קיים חיבור Wi Fi, מהיר ויציב.
אל תשכחו לרשום את פרטי המשתמש והסיסמא שלכם באופן ברור, במקום בולט בדירה, ובכל השפות הרלוונטיות.
קישור להצטרפות כמארחים באתר אייר בי אנ בי.
6. מה לעשות אם ה-Wi Fi לא עובד?
כמארחים, אין לכם שליטה על פעילות הראוטר וספקית האינטרנט, אבל חלק מהתקלות החוזרות ניתנות לפתרון באופן פשוט יחסית.
מומלץ לרשום בדף הפרטים שאתם משאירים בנכס את מיקום הראוטר, ואת הפעולות שניתן לבצע במקרה שה-Wi Fi לא עובד (לדוגמא – לנתק מהחשמל ולחבר שוב, או פשוט ליצור קשר עם המארחים).
7. איך מפעילים את המזגן / התנור / הקמין?
אורחים מגיעים ממדינות שונות, ומכירים סוגים שונים של אמצעים לחימום וקירור הנכס.
במהלך הזמן אתם עשויים להתקל באורחים שאינם יודעים להפעיל קמין, תנור גז ואפילו מזגן, וחשוב לצרף הוראות הפעלה פשוטות וברורות, בכל השפות הרלוונטיות.
בנוסף, חשוב לפרט מה יש לעשות במקרה שאמצעי החימום לא פועל בהתאם לרצונו של האורח.
8. הוראות להשלכת אשפה ומחזור
חשוב לכלול בדף ההנחיות לאורחים את מיקומי פחי האשפה, ובמידה שקיימות מספר אפשרויות למחזור אשפה – לרשום אותן באופן ברור.
ולאורחים השוהים בנכס לטווח הארוך – מומלץ לרשום באיזה יום בשבוע אוספים את פחי האשפה.
9. האם קיימים בדירה איזורים או חדרים מחוץ לתחום?
חלק מהמארחים מעדיפים שחדרים או איזורים מסוימים בדירה לא יהיו בשימוש האורחים.
במקרים כאלה, חשוב לרשום באופן מפורש מה אתם מבקשים מהאורחים, על מנת להימנע מאי נעימויות.
גם במידה שאתם מעוניינים לשמור על חלק ממצרכי המזון שלכם במקרר או במזווה מחוץ להישג ידם של האורחים, חשוב לרשום זאת באופן ברור.
10. מיקום ערכת העזרה הראשונה ואמצעי כיבוי האש
זהו מידע חשוב מאין כמוהו!
רשמו את מיקומי ערכת העזרה הראשונה ואמצעי כיבוי האש באופן ברור, ובמידת הצורך – סמנו אותם גם בנכס עצמו באמצעות שילוט מתאים.
11. איך מפעילים את הטלוויזיה / כבלים / נטפליקס / מערכת שמע?
בין אם יש בדירה טלויזיה חכמה, רגילה, סטרימר, כבלים, לוויין, או שירות סטרימינג כזה או אחר – הוראות הפעלה ברורות של המכשירים והשלטים שלהם ימנעו תסכולים מיותרים מצד האורחים, והמארחים בנכס.
ולאחר שאתם רושמים את ההוראות, בדקו שהן אכן ברורות וממצות, וכוללות את כל השלבים שיש לבצע (כולל השלט רחוק המתאים להדלקת הטלויזיה, האופן שבו בוחרים ומפעילים מערכת השמע וכו').
קישור להצטרפות כמארחים באתר אייר בי אנ בי.
12. מהם החוקים לניקיון המטבח?
מהם כללי השימוש בכיריים, תנור, מקרר, מדיח, כלים, סירים, סכו"ם ועוד?
האם מצופה מהאורחים להשליך את פח הזבל לפני שהם עוזבים את הנכס? היכן חומרי הניקוי של הכלים? האם ישנן הנחיות מיוחדות לשימוש במדיח?
זה המקום להגדיר ולרשום את הכללים שיאפשרו לכם לשמור על מטבח נעים לאורך זמן.
13. האם יש הוראות ספציפיות לשירותים?
איך מפעילים את הדוד בקיץ ובחורף? כיצד מפעילים את הברזים השונים במקלחת? והאם לוקח למים החמים מספר דקות להגיע?
עדיף להסביר הכל מבעוד מועד, ולא להזדקק להנחיות טלפוניות בזמן אמת.
14. מי עוד מתגוררים בדירה / בניין? ואיך להתנהל עימם?
בין אם אתם משכירים חדר בדירה, דירה בבניין או בקתה במתחם בקתות, מומלץ להסביר לאורחים מיהם השכנים שלהם לתקופת השהיה בנכס, ומהם כללי ההתנהלות הבסיסיים מולם.
15. אילו עוד דברים מוזרים או לא שגרתיים קיימים בדירה?
בכל בית קיימות מוזרויות קטנות, או תכונות שונות וייחודיות – מגירה שנפתחת בקושי, חלון שנסגר בצורה לא שגרתית או מדרגה נמוכה או גבוהה מדי.
חשבו היטב מהם הדברים המיוחדים בדירה שלכם, שכדאי שהאורחים ידעו עליהם, על מנת שלא להיות מופתעים, ולהרגיש יותר… בבית.
16. כיצד נועלים נכון את דלת הכניסה?
האם קיימת לכם נעילה באמצעות קוד? אזעקה? מפתחות מיוחדים?
ומהי הציפייה מהאורחים בעת עזיבת הדירה – היכן להשאיר את המפתח והאם לנעול את הדירה?
סיכום
בעולם המלונאות נהוג לדבר על "אמנות האירוח", וגם כמארחים פרטיים, מומלץ לתת תשומת לב מיוחדת לפרטים הקטנים שעושים את האירוח נעים יותר.
מתן מידע ברור וידידותי לאורחים, יעזרו לתיאום ציפיות מוצלח לתקופת האירוח, ויעזרו לחוויית אירוח טובה יותר.
אירוח נעים!