עם יד על הלב – למי מאיתנו לא מגיעים עדיין מכתבים מחברות ביטוח / קרנות פנסיה / בנקים / קופות חולים / כל מיני חברות אחרות לכתובות ישנות שהתגוררנו בהן לפני שנים?
אז נכון, יש גם טיפוסים רציניים שנהנים למלא טפסים ולעדכן את כל הגורמים הרלוונטיים בכל פעם שהם מחליפים מספר טלפון, עוברים דירה, נולד להם ילד וכו', אבל עבור רובנו זה היה עד היום בגדר טרחה כמעט בלתי סבירה.
ובצדק – עדכון כתובת למשל בקרנות פנסיה, קופות גמל וקרנות השתלמות, דרש עד לא מזמן למלא ולשלוח בדואר/פקס טפסים חתומים לכל החברות שיש לנו אצלן חסכונות כאלה (וגם כמובן לזכור מי הן בכלל החברות שהכספים שלנו יושבים אצלן).
מזל טוב! המהפכה הטכנולוגית מגיעה לעולם הביטוח
אז יש לנו בשורות טובות עבורכם.
המסלקה הפנסיונית שהוקמה בשנת 2013 ביוזמת משרד האוצר (ותוך התנגדות לא קטנה של חברות הביטוח), במטרה להגביר את נגישות המידע ללקוחות ואת השקיפות בעולם הפנסיה והביטוח, מאפשרת לנו היום לעדכן את הפרטים האישיים שלנו בכל המוצרים הפנסיוניים שלנו, ו…. ללא תשלום.
עדכון הפרטים אפשרי בכל המוצרים הפנסיוניים המופיעים במסלקה – קרנות פנסיה, ביטוחי מנהלים, קרנות השתלמות, קופות גמל וקופות גמל להשקעה, ובכל החברות.
יש מספר יתרונות לביצוע עדכון הפרטים באמצעות המסלקה הפנסיונית:
1. עדכון הפרטים בכל הקרנות, הקופות והחברות באתר אחד, מבלי שיהיה צורך למלא ולשלוח טפסים, או להיכנס לכל אתרי החברות השונות.
2. עדכון הפרטים הוא ללא תשלום.
3. ממשק עדכון זהה ודי ידידותי.
4. ניתן לקבל (בתשלום של 2-4 ש"ח) אישורים בכתב על ביצוע העדכון על ידי חברת הביטוח/מנהל קרן הפנסיה/קופת הגמל.
איך מעדכנים פרטים אישיים בקרן הפנסיה / קרן השתלמות / קופת גמל / ביטוח מנהלים?
וידאו הסבר קצר מבית המסלקה הפנסיונית
https://www.youtube.com/watch?v=L4E7dZZnlf0
תהליך עדכון פרטים אישיים – שלב אחר שלב
עדכון הפרטים האישיים מתבצע כאמור באתר המסלקה הפנסיונית.
1. בשלב הראשון יש להירשם לאתר, ולהיכנס אליו באמצעות מספר תעודת זהות ושם המשתמש שקיבלתם.
2. לאחר הזנת הפרטים שלכם, תקבלו בהודעת SMS לטלפון הנייד שהזנתם בעת ההרשמה לאתר, קוד חד פעמי, שיאפשר לכם להיכנס לאיזור האישי שלכם באתר המסלקה הפנסיונית.
3. הכניסה לעדכון הפרטים האישיים מתבצעת על ידי בחירה בתפריט המופיע בצד ימין ב"בקשות לביצוע פעולה" ואז ב"עדכון פרטים אישיים".
4. עדכון הפרטים בכל חברות הביטוח הוא ללא תשלום. במידה שתרצו לקבל משוב לגבי הפרטים כפי שנשמרו בחברת הביטוח לאחר העדכון, תוכלו לעשות זאת על ידי סימון של ה-check-box ותשלום של 2-4 ש"ח לכל אישור.
בחרו את חברת הביטוח / מנהלת קרן הפנסיה / קופת הגמל בה אתם מעוניינים לבצע את עדכון הפרטים.
5. אם תרצו לעדכן את הפרטים האישיים שלכם במוצר אחד בלבד, תוכלו לבחור אותו בתחתית המסך.
6. במסך הבא תוכלו לעדכן את הפרטים האישיים שלכם – שם פרטי, שם משפחה, כתובת דוא"ל, מין, תאריך לידה, מספר טלפון נייד ונייח, מצב משפחתי וכתובת מגורים למשלוח דואר.
על מנת לבצע את העדכון תדרשו לצרף צילום תעודת זהות, כולל ספח.
7. במסך הבא תוכלו לעדכן את בני המשפחה שלכם – בן זוג, ילד או הורה נתמך. שימו לב שעדכון זה בקרן פנסיה, משפיע באופן ישיר על השארים המופיעים בקרן הפנסיה שלכם.
8. וההפתעה הגדולה – עלות התהליך – 0 ש"ח. לא רע בכלל.
9. כעת השלמתם את תהליך עדכון הפרטים. ניתן לחזור על התהליך לעדכון הפרטים בחברות נוספות, או פשוט לצאת מהאתר ולהמתין להשלמת עדכון הפרטים המבוקש, אשר אמור להתבצע בתוך 7 ימי עסקים.
לאחר מכן יופיע סטאטוס עדכון בקשת הפרטים באתר המסלקה הפנסיונית למשך 7 ימים נוספים בלבד, ואחריהם הוא יימחק (למסלקה הפנסיונית אסור על פי חוק לשמור את פרטי הלקוחות לתקופה ארוכה יותר).
מדריכי הפנסיה שלנו:
[pt_view id="f816795osu"]