עלי אקספרס הוא אחד מאתרי הקניות הסיניים הפופולריים ביותר בעולם, וגם בישראל הוא תופס נפח משמעותי מהיקף הביקורים והקניות של ישראלים באינטרנט.
במדריך הזה נסביר איך אפשר לקחת חלק בחגיגת הקניות של הישראלים בעלי אקספרס, באמצעות תוכנית השותפים של האתר. מוזמנים לקרוא את המדריך השלם שלנו על שיווק שותפים. פספסנו משהו? מכירים טיפים נוספים? שילחו לנו או כיתבו בתגובות.
1. מהי תכנית השותפים של עלי אקספרס?
המודל של תכנית השותפים של עלי אקספרס פשוט:
- החברים בתכנית השותפים מקדמים מוצרים מאתר עלי אקספרס בערוצי שיווק שונים – אתרי אינטרנט, פייסבוק, אינסטרגם, ווטסאפ וכו'.
- בכל פעם שלקוח מגיע לאתר עלי אקספרס דרך קישור של חבר בתכנית השותפים (או "משווק"), ומבצע קנייה באתר, המשווק מקבל עמלה של 4%-8% מסכום הקנייה.
תכנית השותפים הזו יוצרת מצב של Win-Win-Win בין עלי אקספרס, המשווק והלקוח:
- עלי אקספרס – מגדילה את היקף המכירות שלה, באמצעות משווקים רבים שמקדמים את מוצרים שלה בערוצים השונים, מבלי לשלם על פרסומות, אלא רק על מכירות בפועל.
- המשווק ("אפיליאטור") – מרוויח כסף עבור כל מכירה שמגיעה דרכו.
- הלקוח – מקבל עדכונים על מוצרים אטרקטיביים מהמשווקים.
2. איך מרוויחים כסף משיווק שותפים עם עלי אקספרס?
העמלה שמקבלים על מכירות של מוצרים בעלי אקספרס משתנה בהתאם לסוג המוצר, ונעה בדרך כלל בין 4%-8% ממחיר המוצר (אבל יכולה להגיע גם ל-50% במוצרים מסויימים).
דוגמא – ראיתם בעלי אקספרס שעון חכם במחיר מצויין והחלטתם לשווק אותו לקהל העוקבים שלכם. אתם מזינים את הקישור לעמוד של השעון החכם במערכת השותפים ומקבלים את הקישור הייעודי שלכם. עכשיו, כל לקוח שייכנס באמצעות הקישור שלכם, ויבצע קנייה בעלי אקספרס בתוך 24 שעות, יזכה אתכם בעמלה על הקנייה.
את קידום המוצרים של עלי אקספרס ניתן לבצע במגוון רחב של ערוצים – קבוצות פייסבוק, דפי פייסבוק, דפי אינסטגרם, אתרי אינטרנט, קבוצות ווטסאפ וטלגרם, ובכל דרך יצירתית אחרת שתעלה על דעתכם (ומקובלת מבחינת התקנון של תכנית השותפים).
חשוב לדעת שה"עוגייה" (קוקי) ששותל אתר עלי אקספרס בדפדפן של המשתמשים פגה לאחר 24 שעות, כלומר – אתם מתוגמלים רק על קניות שבוצעו על ידי הלקוחות שהפניתם במשך 24 השעות שלאחר שהקליקו על קישור השותפים שלכם.
3. איך מצטרפים לתכנית השותפים של עלי אקספרס?
יש 2 דרכים עיקריות להצטרפות לתכנית השותפים של עלי אקספרס, כאשר לכל אחת מהן יש יתרונות וחסרונות:
1. הצטרפות ישירה לתכנית השותפים – הצטרפות ישירה לתכנית השותפים העצמאית של עלי אקספרס מתבצעת בקישור הזה. תהליך ההצטרפות בשיטה הזו יכול להיות מייגע ולא תמיד פשוט לקבל אישור.
בנוסף, ממשק המשתמש בתכנית השותפים העצמאית של עלי אקספרס אינו מאוד ידידותי, וקיימות עלויות גבוהות יחסית למשיכת כספים (15$ עמלה בכל משיכה).
2. הצטרפות לתכנית השותפים של עלי אקספרס באמצעות רשת השותפים admitad – האופציה המוצלחת והידידותית יותר להצטרף לתכנית השותפים של עלי אקספרס היא באמצעות רשת השותפים admitad (לקריאה נוספת על רשתות שותפים – לחצו כאן).
היתרונות להצטרפות באמצעות admitad הם: תהליך אישור מהיר ופשוט יותר, חשיפה לתכניות שותפים מעולות אחרות (לדוגמא – תכניות השותפים של גירבסט, בנגגוד, גיקביינג, SHEIN, נייק ועוד), ותשלום פשוט ללא עמלות (או עם עמלות נמוכות מאוד).
4. מהם הכלים שתכנית השותפים של עלי אקספרס מספקת למשווקים?
לאחר שהתקבלתם לתכנית השותפים של עלי אקספרס, הגדרתם את הפרופיל שלכם ואישרתם את ערוצי השיווק בהם אתם מתכננים להשתמש, ייפתחו בפניכם מגוון של כלים לקידום המוצרים של האתר:
1. קישורים ל"מוצרים חמים" (Hot products) או מוצרים ב"סייל" (Sale)
גם בממשק של תכנית השותפים העצמאית של עלי אקספרס וגם בממשק של admitad מופיעות לשוניות המפנות אותנו למוצרים במבצע.
כעת נותר רק לבחור מוצר לקידום, ליצור ולהעתיק את הקוד הייחודי לכם ולהפיץ אותו הלאה במקומות המתאימים.
2. קופונים
קופוני הנחה לאתר עלי אקספרס מעניקים לפעמים הנחות שוות למוצרים אטרקטיביים, ובמקרים רבים הם מהווים אמצעי מכירה יעיל, שלקוחות אוהבים.
חשוב לשים לב לתאריכי ההתחלה והתפוגה של הקופונים, ולוודא שההנחה שהם מציעים אכן מעניינת.
3. קישורים ישירים למוצרים (דיפ לינקס – Deep links)
דיפ לינק הוא הכינוי המקצועי לקישור ישיר למוצר, הכולל גם את קוד המזהה של המשווק.
באמצעות כלי יצירת ה-deep links של עלי אקספרס או admitad, ניתן להזין כל כתובת url של מוצר או קטגוריה, ולקבל כתובת url חדשה הכוללת גם את המזהה הספציפי שלכם.
4. באנרים ומודעות דינאמיות
באנרים כוללים פרסומות ויזואליות שאפשר לשתול באתר בקלות יחסית – פשוט בוחרים את הבאנר בו מעוניינים, לוחצים על הכפתור ליצירת הקוד הייעודי, ואז מעתיקים אותו ושותלים במקום הנכון באתר.
לחיצה על הבאנר שיצרתם בממשק השותפים, תוביל את המשתמש לאתר של עלי אקספרס, כשהוא עם קוד הזיהוי הייחודי שלכם.
מודעות דינמיות הן סוג של באנר חכם, שיודע להתאים את המוצרים שמוצגים בו להעדפות הלקוח, או להיסטוריית הגלישה שלו.
5. טיפים נוספים לשיווק שותפים עם עלי אקספרס
1. קדמו מוצרים שהייתם קונים בעצמכם
קיימים עשרות אלפי מוצרים בעלי אקספרס, וכמעט כל אחד יכול למצוא מוצר שמתאים עבורו. ברגע שתקדמו מוצרים שאתם באמת מאמינים בהם, היכולת שלכם להלהיב את קהל העוקבים שלכם לבצע קנייה תגדל באופן משמעותי.
2. שימו לב לדירוג המוכר
בעלי אקספרס פעילים מוכרים רבים, המדורגים לפי המשוב של המשתמשים באתר.
חשוב להקפיד לקדם מוצרים שנמכרים רק על ידי מוכרים וחנויות עם המלצות משתמשים טובות, כדי לא להכניס את הלקוחות שאתם מפנים לעסקה בעייתית.
3. שימו לב למסגרת הזמנים
ה"עוגייה" (קוקי) ששותל אתר עלי אקספרס בדפדפן של המשתמשים פגה לאחר 24 שעות, כלומר – אתם תתוגמלו רק על קניות שבוצעו על ידי הלקוחות שהפניתם ב-24 השעות שלאחר שהקליקו על קישור השותפים שלכם.
סיכום
תכנית השותפים של עלי אקספרס יכולה להיות אטרקטיבית מאוד למשווקי שותפים הפועלים בישראל, בדגש על משווקים שיש להם חיבה מיוחדת למוצרי האתר.
אנחנו ממליצים להצטרף לתכנית השותפים במסגרת רשת השותפים של admitad, המספקת פלטפורמה אמינה, נוחה ומוצלחת מאוד למשווקים.