שיווק שותפים היה בשנים האחרונות אחד מערוצי השיווק הצומחים ביותר בעולם. יותר מ-16% מסך המכירות אונליין בארה"ב ו-10% מהמכירות אונליין בעולם כולו נוצרו באמצעות שיווק שותפים.
מדובר במודל עסקי מרתק וייחודי, המאפשר למי שמתמחה בו להרוויח מיליוני דולרים בשנה, תוך שמירה על סגנון חיים גמיש ועצמאי.
ועדיין, תחום שיווק השותפים והפרקטיקות שלו אינם ברורים לרבים, וסובל בישראל פעמים רבות מתדמית של "סקאם" (תרמית), בעיקר בגלל משווקים וקורסים המבטיחים רווחים מהירים וקלים.
במדריך הזה נסביר מה זה באמת שיווק שותפים, איך עושים את זה, אילו תוכניות שותפים קיימות וניתן רשימה מתעדכנת של טיפים שיעזרו לכם למצוא בתחום את דרככם ואת פרנסתכם. פספסנו משהו? מכירים טיפים נוספים? שילחו לנו או כיתבו בתגובות.
1. מה זה שיווק שותפים?
את התשובה לשאלה הזו נציג משני צדדים –
- החברות והאנשים שמעוניינים למכור מוצרים או שירותים ("המפרסמים").
- האנשים והחברות שמעוניינים לשווק את המוצרים או השירותים של המפרסמים ולקבל עמלה ("משווקי השותפים").
שיווק שותפים – הצד של המשווקים
שיווק שותפים מאפשר למשווקים (ולמעשה כמעט לכל אדם) לקבל עמלות עבור קידום של מוצרים של אנשים אחרים או חברות אחרות.
משווקי שותפים בוחרים מוצר / שירות / חנות שהם אוהבים (כולל חברות מוכרות כמו עלי אקספרס, אמזון או איביי), מקדמים אותם לאנשים אחרים ומרוויחים כסף על כל מכירה שמתבצעת בזכותם.
שיווק שותפים – הצד של מוכר המוצר / שירות (המפרסם)
שיווק שותפים הוא ערוץ מכירה זול ויעיל יחסית עבור חברות, ארגונים ובעלי עסקים, במסגרתו גורמים רבים משווקים את המוצר / שירות שלהם, תמורת עמלה בגין כל מכירה שמגיעה בזכות אותם משווקים.
שלא כמו בפרסום בטלויזיה, עיתונים, גוגל, פייסבוק וכו' – כאן אין בדרך כלל תשלום על חשיפות, לידים או קליקים, אלא על מכירות אמיתיות בלבד.
2. מהם היתרונות של שיווק שותפים?
יש לא מעט יתרונות לעבודה בשיווק שותפים, ואנחנו נסקור כאן את המרכזיים שבהם:
1. הכנסה (חצי) פסיבית
שיווק שותפים מאפשר ליצור הכנסה פסיבית, או כמו שאוהבים לומר בסרטונים שמוכרים קורסים של שיווק שותפים – "אפשר להרוויח כסף בזמן שישנים".
עם זאת, חשוב שלא ייווצר הרושם שההכנסה הפסיבית הזו מגיעה ללא מאמץ, או שהיא יכולה להימשך זמן ארוך ללא תחזוקה שוטפת.
שיווק שותפים דורש ברוב המקרים לא מעט עבודת שיווק ובנייה עד שמגיעים להכנסה פסיבית ראויה, וגם אז – יש כמעט תמיד צורך להשקיע מספר שעות כל שבוע (או כל יום – בהתאם לאסטרטגיית השיווק) על מנת לשמור על ההכנסה גם בעתיד.
2. עבודה נוחה וגמישה, מכל מקום
עבודה כמשווק שותפים מאפשרת למעשה לעבוד מכל מקום, בכל זמן, לבחור את המוצרים / שירותים שרוצים לקדם, את ערוצי הקידום וכו'.
3. אין עלויות הקמה או תפעול גדולות
רוב העסקים מחייבים השקעות בהקמה ובתפעול השוטף. שיווק שותפים, עם זאת, לא דורש בדרך כלל השקעות או הוצאות משמעותיות.
4. תגמול מבוסס ביצועים
לעומת עבודה כשכיר, בה לעתים קרובות אפשר לעבוד גם 60 שעות בשבוע ולהרוויח את אותו השכר, התגמול בשיווק שותפים מבוסס אך ורק על הביצועים – ללא קשר להיקף שעות העבודה המושקעות.
3. איך עובד שיווק שותפים?
שיווק שותפים מבוצע בדרך כלל על ידי מתן קישור מזהה ייחודי לכל משווק, המוביל לאתר של מוכר המוצר / השירות, ומאפשר לזהות את המכירות המגיעות דרכו.
המשווק מפיץ את הקישור הייחודי שלו באמצעות המדיה החברתית (פייסבוק, וואטסאפ, פינטרסט, טוויטר, אינסטגרם וכו'), אתרי אינטרנט, פרסום בפייסבוק או בגוגל ובכל דרך אחרת שייבחר (בתנאי שהיא מאושרת במסגרת כללי תוכניות השותפים כמובן).
כלל המכירות המבוצעות על ידי גולשים אשר הגיעו לאתר המוכר באמצעות הקישור הייחודי מזכות את המשווק בעמלה.
חלק מאתרי המוכרים משתמשים גם ב"קוקיז", המושתלים בדף הגולש, ומאפשרים לתגמל את המשווק גם עבור מכירות המתבצעות בימים שאחרי הגעתו הראשונה של הגולש לאתר באמצעות הקישור הייחודי של המשווק.
דוגמא לדרך שבה עובד שיווק שותפים
אוהבים לקנות באתרים סיניים כמו עלי אקספרס, גירבסט, בנגגוד, SHEIN וכו'?
אתם יכולים להצטרף לתכניות השותפים של כל האתרים האלה ושם אתרים רבים נוספים, באתר של רשת השותפים admitad שמרכזת את כל האתרים הסיניים הגדולים והפופולריים ביותר.
מעדיפים לשווק מוצרים של חברות ישראליות? רשתות השותפים של wesell ו-clickon מאפשרות לשווק מוצרים ושירותים של חברות ישראליות מובילות – אל על, איסתא, P1000, וואלה שופס, אלבר ועוד חברות רבות אחרות.
תהליך ההצטרפות יהיה בדרך כלל פשוט יחסית:
- ממלאים טופס הצטרפות.
- מעדכנים באתר תכנית השותפים את ערוצי השיווק בהם תשתמשו – אתר אינטרנט, רשתות חברתיות, ווטסאפ, פה לאוזן וכו'.
- ממתינים לאישור וברגע שמתקבל האישור להצטרפות – מקבלים גישה לממשק השותפים, שם ניתן למצוא קישורים, באנרים, מוצרים במבצע ואפשרות ליצור קישורים עם המזהה הייחודי שלכם למוצרים שונים באתרים של המפרסמים (קישור למוצר ספציפי נקרא באנגלית "Deep link").
- את הקישורים הייחודיים שלכם ניתן עכשיו להפיץ בכל דרך שתרצו (ושמותרת לפי התקנון של תכנית השותפים). כל אדם שיגיע לאתר של המפרסם דרך הקישור שלכם ויבצע קנייה בתוך 24 שעות עד 30 ימים (בהתאם לתקנון של תכנית השותפים), יזכה אתכם בעמלה בגובה של כ-0.5%-50% משווי הקנייה שלו (בהתאם לתכנית ולסוג המוצרים/שירותים).
- תשלום העמלות מבוצע בדרך כלל אחת לחודש, לחשבון הבנק / פייפל, בתנאי שעוברים סכום מינימלי לתשלום (משתנה מתכנית שותפים אחת לאחרת).
על מה מקבלים תשלום בשיווק שותפים?
רוב תכניות השותפים עובדות במודל של תשלום על מכירה (Pay per sale) – עמלה על כל רכישה שמבצע הלקוח.
עם זאת, קיימות גם תכניות שותפים שעובדות במודלים של תשלום על "ליד" של לקוח המתעניין ברכישת המוצר/שירות (Pay per lead), או תשלום לכל קליק שמבצע הלקוח (Pay per click), אך הן הרבה פחות נפוצות.
4. רשימת תכניות שותפים רלוונטיות לשוק הישראלי
אפשר לחלק את תוכניות השותפים ל-2 סוגים מרכזיים – תכניות שותפים למוצרים פיזיים (כמו טלפונים, בגדים וכו') ותכניות שותפים למוצרים דיגיטליים (קורסים אונליין, ספרים דיגיטליים וכו').
בעוד שבעולם קיימות תכניות שותפים כמעט לכל האתרים הגדולים, בישראל התחום עוד נמצא בשלבים התחלתיים, והיצע התכניות מוגבל יחסית.
ריכזנו כאן רשימה מתעדכנת של תוכניות שותפים אטרקטיביות לשוק המקומי, וקישורים דרכם תוכלו להצטרף לכל תכנית שותפים (בכפוף לתנאי הקבלה של כל תכנית כמובן). מוזמנים לעדכן אותנו במידה שהחסרנו כאן משהו מעניין.
אתר | קטגוריות מוצרים | קישור להצטרפות |
---|---|---|
טלפונים ניידים, טבלטים, מחשבים ניידים, גאדג'טים, קונסולות משחקים, נעליים, כלי נגינה, צעצועים | - תכנית שותפים עצמאית | |
טלפונים ניידים, טבלטים, מחשבים ניידים, גאדג'טים, חלקי חילוף לרכב | - תכנית שותפים עצמאית | |
בגדים, מוצרי אלקטרוניקה, גאדג'טים, ציוד לטיולים, צעצועים | - רשת השותפים admitad - תכנית שותפים עצמאית |
|
טלפונים ניידים, רחפנים, מוצרי אלקטרוניקה, גאדג'טים, שואבי אבק רובוטיים | - רשת השותפים admitad - תכנית שותפים עצמאית |
|
בגדים, מוצרי אלקטרוניקה | - רשת השותפים admitad - תכנית שותפים עצמאית |
|
טלפונים ניידים, טבלטים, מחשבים ניידים, גאדג'טים, קונסולות משחקים | - רשת השותפים admitad | |
טלפונים ניידים, טבלטים, גאדג'טים | - רשת השותפים admitad | |
מצלמות, מחשבים ניידים, טלויזיות, רהיטים, מוצרי חשמל לבית | - רשת השותפים wesell | |
מוצרי חשמל לבית, רחפנים, טלויזיות, מכונות כביסה, מחשבים ניידים | - רשת השותפים wesell | |
מחשבים ניידים, טלפונים ניידים, מוצרי אלקטרוניקה, גאדג'טים | - רשת השותפים wesell | |
טלפונים ניידים, מחשבים ניידים, גאדג'טים, קונסולות משחקים, בילויים, כרטיסי טיסה | - רשת השותפים wesell | |
מוצרי טיפוח ויופי, בשמים, פארם | - רשת השותפים Ambassadors | |
מוצרי טיפוח ויופי | - רשת השותפים Ambassadors | |
טיסות לחו"ל, חבילות נופש | - רשת השותפים wesell | |
טיסות לחו"ל | - רשת השותפים wesell | |
טיסות לחו"ל, חבילות נופש | - רשת השותפים wesell | |
טיסות לחו"ל, חבילות נופש | - רשת השותפים wesell | |
בתי מלון, נופשים | - רשת השותפים admitad | |
אלדן רכב תכנית שותפים | רכבים 0 ק"מ, טרייד אין | רשת השותפים wesell |
לימודי שפות | - רשת השותפים wesell | |
ויטמינים, תוספי תזונה, חלבונים לספורטאים, מוצרי טיפוח, תרופות טבעיות | - רשת השותפים flexoffers | |
מוצרי טיפוח ויופי, קוסמטיקה, בשמים | - רשת השותפים flexoffers | |
אופנת נשים | - רשת השותפים admitad | |
אופנת נשים | - רשת השותפים admitad | |
אופנה | - רשת השותפים flexoffers | |
אופנה | - רשת השותפים flexoffers | |
אופנה | - רשת השותפים flexoffers | |
אופנה | - רשת השותפים flexoffers | |
אופנה | - רשת השותפים awin | |
תכשיטים, עבודות יד, אופנה | - רשת השותפים awin |
5. רשימת רשתות שותפים מומלצות
חלק מתוכניות השותפים מנוהלות על ידי מוכר המוצר / השירות עצמו, אך תכניות שותפים רבות מנוהלות על ידי "רשתות שותפים" – אתרים המרכזים מספר רב של תוכניות שותפים.
קיימים מספר יתרונות משמעותיים לעבודה עם רשתות שותפים, כשהמרכזיים שבהם הם:
- הצטרפות פשוטה למספר רב של תוכניות שותפים מבלי להצטרך לבצע תהליכי הרשמה מרובים.
- יותר קל להגיע לסף המינימלי לתשלום כשעובדים עם מספר תוכניות שונות (לפחות בתחילת הדרך).
- לא צריך להוציא בסוף החודש חשבוניות לעשרות חברות שונות.
- בחלק מרשתות השותפים הקריטריונים לקבלה של משווקים חדשים קלים יותר מאשר בתוכניות השותפים עצמן.
- ממשק המשתמש בדרך כלל ידידותי ויעיל יותר ברשתות השותפים.
החסרונות המרכזיים של עבודה עם רשת שותפים הם: עמלות מעט יותר נמוכות (בחלק מהמקרים) וחשיפה מצומצמת יותר למבצעים וקופונים (בחלק מהמקרים).
ריכזנו כאן רשימה מתעדכנת של רשתות שותפים מומלצות. מוזמנים לעדכן אותנו במידה שהחסרנו כאן משהו מעניין.
רשת שותפים | התמחות | |
---|---|---|
אתרים ישראליים מובילים - תיירות, לימודים, ביטוח, מכירות און ליין | הצטרפות | |
אתרים ישראליים מובילים - תיירות, לימודים, ביטוח, מכירות און ליין | הצטרפות | |
אתרים ישראליים בתחומי האופנה והטיפוח | הצטרפות | |
אתרים ישראליים מובילים - תיירות, לימודים, ביטוח, מכירות און ליין | הצטרפות | |
אתרים סיניים (עלי אקספרס, גירבסט, SHEIN וכו'), אתרים ברוסית | הצטרפות | |
מבחר גדול של אתרים בינלאומיים | הצטרפות | |
מבחר גדול של אתרים בינלאומיים, עם דגש על ארה"ב | הצטרפות | |
מבחר גדול של אתרים בינלאומיים, עם דגש על ארה"ב | הצטרפות | |
מבחר גדול של אתרים בינלאומיים, עם דגש על בריטניה ואירופה | הצטרפות | |
מבחר גדול של אתרים בינלאומיים, עם דגש על ארה"ב | הצטרפות | |
מבחר גדול של מוצרים ושירותים דיגיטליים, בעיקר באנגלית | הצטרפות |
6. מהן השיטות השונות לעשות שיווק שותפים?
כל משווק שותפים יכול לבחור לעצמו את ערוץ השיווק המועדף עליו, ויש לא מעט אפשרויות:
1. מדיה חברתית – דפי וקבוצות פייסבוק, אינסטגרם, ווטסאפ, טלגרם וכו'
אחת הדרכים הפופולריות ביותר בישראל לבצע שיווק שותפים היא באמצעות אתרי המדיה החברתית השונים – קבוצות פייסבוק, דפי פייסבוק, חשבונות אינטגרם ואפילו קבוצות ווטסאפ או טלגרם.
ערוצי מדיה חברתית יכולים לייצר קהל של אלפי ועשרות אלפי לקוחות פוטנציאליים, שניתן למנף לאחר מכן לקידום מכירות.
הקמה וניהול של קבוצות פייסבוק יכולים לקחת לא מעט זמן, אבל הפוטנציאל העסקי שלהם לאחר מכן הוא גדול מאוד – אפשר לפרסם בהן קישורי אפיליאציה למוצרים או שירותים רלוונטיים, ולקבל עמלות עבור כל לקוח שמגיע דרך הקישורים הללו.
2. בלוגים ואתרי אינטרנט
בלוגים ואתרי אינטרנט יכולים לייצור תנועת משתמשים שוטפת, באופן אורגני או על ידי פרסום, לתכנים רלוונטיים הקשורים לתכניות השותפים השונות.
סקירות מוצרים, המלצות, ראיונות וכל רעיון אחר שיש לו פוטנציאל לעניין את קוראי האתר מצד אחד, ולהניע אותם לבצע רכישה מהצד השני, יכולים להיות מקור להכנסה שוטפת.
3. מודעות בתשלום
ערוץ פופולרי נוסף לשיווק שותפים הוא פרסום מודעות בתשלום (בגוגל, פייסבוק, אאוטבריין וכו'), והפניית הגולשים לדפי נחיתה ייעודיים הכוללים את קישורי האפיליאציה.
כאשר עובדים עם מודעות בתשלום, חשוב להכיר את תנאי תוכנית השותפים הספציפית שרוצים לקדם, ולוודא שהיא אכן מאפשרת ליצור מכירות בשיטה זו.
4. ניוזלטרים
ניוזלטרים היו בעבר ערוץ השיווק המרכזי של עולם האינטרנט. מאז דעך כוחם של הניוזלטרים, אבל עדיין – עבודה נכונה על רשימת תפוצה רלוונטית יכולה לייצר היקף מכירות יפה לאורך זמן.
7. טיפים למשווקים חדשים
1. בחרו תחום שמעניין אתכם
משווקי שותפים עוסקים בסופו של דבר בקידום של מכירת מוצרים / שירותים מסויימים. מדובר במקרים רבים במכירה שאינה קלה, ובטח שלא אם מדובר במוצר או תחום שלא מעניין אתכם.
ההמלצה שלנו היא לבחור תחום ומוצרים שבאמת מעניינים אתכם, ושהייתם חושבים לרכוש בעצמכם כלקוחות. בדרך זו תוכלו להיות אמיתיים בהמלצות שלכם, להעביר הלאה את ההתלהבות שלכם מהמוצר, וגם – להמשיך לעשות זאת לאורך זמן ארוך.
אין כמעט מחסור של מוצרים ושירותים לקידום – בדקו את תוכניות ורשתות השותפים השונות ומצאו מוצרים שאתם מאמינים בהם באמת.
2. טיפוח קהל ויצירת אמון
יש משווקי שותפים שעובדים ללא קהל או קהילה משל עצמם, אבל מדובר במקרים רבים במכירה שהיא קשה יותר.
יצירת קהל עוקבים אדוק, טיפוח היחסים עימו, ויצירת יחסי אמון ישפרו באופן משמעותי את היכולת שלכם לשווק מוצרים ולהמיר את הפעילות שלכם למכירות בפועל.
3. התנסו במספר ערוצים, ואחר כך התמקדו
אם אתם לא בטוחים מהו ערוץ השיווק המועדף עליכם, מומלץ להתנסות במספר ערוצים שונים, כדי להבין מה עובד לכם הכי טוב.
ברגע שהבנתם מה עובד טוב – מומלץ להתמקד בערוץ אחד (או שניים) ולפתח אותו בתור ערוץ השיווק העיקרי.
4. בחרו מוצרים ושירותים בזהירות
לא משנה כמה טובות יכולות המכירה שלכם, המלצה על מוצר לא טוב עלולים להפיל את את העסק שלכם מהר מאוד.
"אמון נבנה בשנים ונהרס בשניות" – הקפידו לבחור מוצרים, שירותים וספקים שלא עלולים לגרום לעוגמת נפש ללקוחות, ובמקרה שאתם לא בטוחים באיכות המוצר או השירות – כיתבו זאת בפירוש, או שפשוט אל תקדמו אותו.
סיכום
שיווק שותפים הוא ערוץ שיווק מעניין ופופולרי מאוד בעולם, שעושה את צעדיו הראשונים בישראל.
יש לא מעט יתרונות לעבודה בתחום שיווק השותפים, אך חשוב לזכור שאין באמת התעשרויות מהירות, ושכמו בכל תחום – צריך לעבוד כדי להגיע להכנסה יפה.