חברת נייקי הודיעה השבוע שהיא מפסיקה למכור את מוצריה באמצעות אתר אמזון, על מנת להתמקד בפיתוח ערוצי ההפצה שלה.
בכך מסיימת נייקי את שיתוף הפעולה שהחל בשנת 2017, במסגרתו מכרה החברה מגוון מצומצם יחסית של בגדים ונעליים על גבי הפלטפורמה של אמזון, ושנועד, בין היתר, להקטין את היקף המכירות של פריטי נייקי מזוייפים באתר.
כעת, צפוייה נייקי להתמקד בהגדלת ערוצי ההפצה הישירים שלה באונליין ובחנויות הפיזיות, ובפיתוח הקשר הישיר עם הצרכנים, מהלך שצפוי להוביל מנכ"ל החברה החדש, ג'ון דונהו, שכיהן בעבר כמנכ"ל eBay.
מוצרי המותג נייקי, שלפי סקר של מורגן סטנלי משנת 2017 הוא מותג הביגוד הנמכר ביותר באתר אמזון, ימשיכו להימכר באתר אמזון על ידי חנויות עצמאיות.
נייקי לא פרסמה את הסיבה הרשמית להפסקת הפיילוט לשיתוף הפעולה בין החברות, אך הערכות בשוק מדברות, בין היתר, על הביקורת בנייקי בנוגע להיקף הגדול של מוכרים שאינם מורשים ושל פריטים מזוייפים באתר אמזון, ועל הקושי של אמזון להילחם בתופעה.
כעת נותר לראות האם מותגים נוספים ילכו בעקבותיה של נייקי ויפסיקו את שיתוף הפעולה שלהם עם אמזון, והאם המהלך יחזק או יחליש את פעילותה העסקית של נייקי לטווח הארוך.