חברת המחקר EMarketer, בין המקורות המצוטטים ביותר בנושא הערכות על מכירות קמעונאיות מקוונות בארה"ב, פרסמה בחודש יוני הערכה מעודכנת של נתח השוק של חברת אמזון (amazon.com) בשוק המסחר האלקטרוני בארה"ב, בהתאם לנתונים חדשים שפירסמה אמזון.
על פי ההערכה העדכנית של EMarketer, נתח השוק של אמזון צפוי לעמוד בשנת 2019 על 37.7% מסך המסחר המקוון בארה"ב.
הנתון המעודכן מהווה ירידה של כ-10% לעומת נתונים קודמים של EMarketer וחברות מחקר נוספות, שהעריכו את נתח השוק של אמזון בכ-47%.
ההערכה העודכנת של חברת EMarketer מתבססת על נתון חדש שחשף מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, לפיו סוחרים עצמאיים מהווים 58% מסך המכירות באתר אמזון.
עדכון הערכת נתח השוק של EMarketer מגיעה, בין היתר, בזמן שאמזון מתמודדת עם חשדות למגוון הפרות של חוקי ההגבלים העסקיים בארה"ב ובאירופה, ועם קריאות להגבלת כוח השוק שלה.
הערכת נתח השוק של אמזון בארה"ב מורכבת, מכיוון שבמקביל לפעילות המסחר המקוון שלה, פועלת החברה גם במערך של שווקים שונים הכוללים מחשוב ענן, שירותי סטרימינג ועוד.
בנוסף, בכל הנוגע לפעילות של סוחרי צד שלישי בפלטפורמה של אמזון, היא אינה מדווחת את סך המכירות שלהם, אלא רק את ההכנסות שלה מעמלות על המכירות.
הערכות נתח השוק של EMarketer שואפות לנטרל את הדיווחים החלקיים והמעורפלים של אמזון, ולהקיף את סך ההוצאות הצרכניות באתר החברה.